Categorieën

iDeal

Het Blijf op Gewicht Plan

 

Het Blijf op Gewicht Plan is gebaseerd op een koolhydraatarme en eiwitrijke voeding waardoor gewichtsverlies geoptimaliseerd wordt en na, te zijn afgevallen, het op gewicht blijven zoveel mogelijk wordt nagestreefd. Daarnaast kan dit plan ook gebruikt worden voor mensen die op gewicht willen blijven en niet willen aankomen.

 

Het Blijf op Gewicht Plan is opgedeeld in 3 richtlijnen, namelijk een strikte fase, een iets minder intensieve fase en een milde fase speciaal voor mensen die zichzelf niet alles willen ontzeggen.

De basis van dit plan is een koolhydraatarme en eiwitrijke voeding. Het Blijf op Gewicht plan ligt in het verlengde van de pijlers van het eiwitdieet en een koolhydaatarme voeding. Immers, een eiwitdieet is ook een koolhydraatarme voeding en een koolhydraatarme voeding is ook een eiwitrijk dieet. 

Deze 2 soorten diëten liggen dus in het verlengde van elkaar, vandaar ook dat veel producten uit het eiwitdieet bijzonder geschikt zijn in een koolhydraatarme voeding. Zo zijn ook de zogenaamde low carb producten ook geschikt voor in het eiwitdieet.

 

Voor een goede uitvoering van een koolhydraatarme voeding dient er voldoende eiwit in de voeding aanwezig te zijn. De hoeveelheid die nodig is (zie de richtlijnen voor hoeveelheden en meer uitleg) kan in vele gevallen soms maar moeilijk uit de voeding zelf worden gehaald. In dat geval zijn de producten die worden gebruikt in het eiwitdieet een uitkomst. De meeste producten leveren rond de 15 - 20 gram eiwit per portie. Ter vergelijking: een portie vlees van 120 gram levert doorgaans 18 gram eiwit. 

 

Met behulp van de producten uit onze webshop kunt u dus een juiste eiwitrijke, koolhydraatarme voeding samenstellen!

 

Meer over de hoeveelheid koolhydraten, de hoeveelheid eiwitten en hoeveelheid vetten leest u in de daarbij behorende categorieën. 

 

Samenvattend kan worden gesteld:

 

Een juiste koolhydraatarme voeding is een voeding rijk aan eiwit, een juiste eiwitrijke voeding is een voeding die ook koolhydraatarm is.

 

 

Richtlijn 1 (voor als je snel en veel wilt afvallen in kortere tijd, meer dan 10 kg)


In deze richtlijn gebruik je:

20-50 gram koolhydraten (10-15% van je dagelijkse kcal) = (maximaal) 200 kcal

Minimaal 110 gram eiwit  (30-35% van je totale energie inname)

75 gram vet (=55% van je totale energie inname  (=688 kcal)

1250 kcal

 



Richtlijn 2 (voor als je langzamer wilt afvallen en jezelf niet van alles wilt ontzeggen)


In deze richtlijn gebruik je:

50-100 gram koolhydraten (25% van je dagelijkse kcal)  = 200 - 400 kcal

Minimaal 100 gram eiwit (=30% van je totale energie inname)

60-65 gram vet (=45% van je totale energie inname (=563 kcal)

1250 kcal

 

In deze richtlijn gebruik je dus net wat meer koolhydraten dan in richtlijn 1.



Richtlijn 3 (voor als je op gewicht wilt blijven)


In deze richtlijn gebruik je:

100-150 gram koolhydraten (30% van je dagelijkse kcal) = 400 - 600 kcal

Minimaal 90 gram eiwit (= 25 - 30% van je totale energie inname)

60-65 gram vet (= 40% van je totale energie inname = 600 kcal )

1500 kcal

 

In deze richtlijn eet je dus wat meer kcal dan de andere 2 richtlijnen, en net wat meer koolhydraten. Ook in deze richtlijn ligt het eiwitgehalte wat hoger dan de gemiddelde voedingsnormen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Winkelmand  

Uw winkelmand bevat geen producten.

Verzendkosten 0,00 €
Totaal 0,00 €

Winkelmand Afrekenen

Webshop keurmerk logo