Categorieën

iDeal

De Fasen van het eiwitdieet

 

Het eiwitdieet is opgedeeld in 4 fasen, namelijk:

 

Fase 1: Het strikte eiwitdieet.

Deze fase vertegenwoordigd het belangrijkste deel van het eiwitdieet (ongeveer 80% van het gewichtsverlies)

Deze fase is gebaseerd op een minimum aan suikers en vetten. Het dagelijkse voedingspatroon zal bestaan uit geselecteerde groenten aangevuld met 4-6 proteineproducten. Vermijd hierbij inname van brood, pasta, suikers en vetten. Let erop dat magere producten waarop staat aangegeven dat ze geen suiker bevatten meestal niet zijn toegestaan. Deze artikelen bevatten vaak meer suikers en veel koolhydraten. Kies producten waarbij de productinformatie aangeeft dat het koolhydraatgehalte niet hoger is dan 5g per 100g.

Lees hier meer over fase 1.

 

Fase 2: Het gematigde eiwitdieet.

In deze fase wordt 1 eiwitproduct vervangen door een natuurlijk eiwitproduct. In deze fase valt men nog steeds af.

Lees hier meer over fase 2.

 

Fase 3: De overgangsfase

In deze fase worden  koolhydraatrijke producten toegevoegd. Deze fase is de belangrijkste fase van het eiwitdieet. Indien de opbouw van de koolhydraten te snel gebeurd, zal er vetstapeling plaatsvinden. Aangeraden wordt om Fase 3 op te splitsen in 3 fasen gedurende 3 weken. Het aantal eiwitproducten wordt afgebouwd en de inname van koolhydraatrijke voedingsmiddelen wordt stapsgewijs weer opgebouwd.

Lees hier meer over Fase 3.

 

Fase 4: Stabilisatiefase

De laatste fase van het eiwitdieet. In deze fase gebruikt men weer een evenwichtig voedingspatroon.

Lees hier meer over Fase 4.

 

Klik hier er voor het totaaloverzicht van de Fasen van het eiwitdieet.